good day

|
Idag har varit en bra dag! Började lite sådär halvsegt med att måla i ett par timmar. Det börjar bli så himla enformigt att måla plankor på rullande band, men idag fick jag plötsligt riktigt flow och målade klart alla brädor i racerfart innan lunchen. For sen vidare och hade gosigaste dagen på eftis! Sen for jag in till stan för att skriva matteprov, vilket gick galant så det känns toppen. Ska vara glad så länge det känns enkelt med matte!
 
Sådär annars så vet jag inte alls vad jag vill hahah! Vissa dagar vill jag bli lärare, nästa dag vill jag bli läkare, sedan polis, fotbollsproffs, bibliotikarie, brandman, politiker och allt där emellan. Känner dock inte att jag måste bestämma något just nu och jag känner ingen stress, jag har ju hela livet på mig! 
 
Enda sedan jag började skolan som sjuåring har jag velat bli lärare men på senare år har vården börjat intressera mig mer och mer. Vissa dagar vill jag verkligen satsa allt för att komma in på läkarlinjen för jag tänker att det är värt det, medan andra dagar vill jag bara ta den lätta vägen för att det är så svårt att slippa in. Det är jäkla stor skillnas på svårt och omöjligt dock. Vill man så kan man. Men jag vet inte riktigt vad jag vill. Det är detta som snurrat runt i huvudet på mig de senaste veckorna och ni lär ju se vad jag kommer fram till senare, haha!
 
Imorgon ska jag göra vuxengrejer. Jag skall åka till hälsovårdcentralen för att kolla upp min fot, jag skall öppna sparkonto, jag skall ansöka om höstlov från jobbet och jag skall jobba. Klockan 5 tar jag helg och drar iväg på hockematch med Erika, och om jag inte stupar i säng direkt jag kommer hem ska jag se Grey's Anatomy också. Veckans höjdpunkt!
#1 - - Sofia Öster:

Jag har utsett vinnaren av min Veckans blogg tävling, in och kolla ifall det var du som vann! :D

Upp