the evolution of Fanny

|
Hejsan! Jag kollade som sagt igenom massa gamla bilder får ett par dagar sedan och fick tillbaka såå många gamla minnen. Så nu tänkte jag visa lite bilder och berätta om i princip hela mitt liv. Nu kanske någon tycker att det är skittråkit men vilken tur för dig att man kan bläddra förbi inlägg som man inte vill läsa va? 
 
 
Jag föddes 2 maj 1997 och bodde i Kvevlax med min mamma och pappa. Jag var enda barnet på denhär tiden och jag lekte jättemycket med ett gäng killar. En av dem fick jag kontakt med igen av en slump för ett par år sedan. De andra har jag ingen aning om vad de gör nuförtiden. På min nio månaders dag tog jag mina första steg och började från och med då dansa till Backstreet boys på tvn. Här ovan är jag på min 1 årsdag och några dagar efteråt då jag sprang in i matbordet och fick ha ett assnyggt plåster i pannan en tid. 
 
 
1999 flyttade vi till Malax till huset där vi fortfarande bor. Skadade mitt vänstra lillfinger på mitt 3 årskalas när ett stort skåp föll när jag och Jasmine klättrade på det och handen lämnade under. Jag har ett märke på mitt vänstra lillfinger som jag allti undrat varifrån det kommer, men nu kom jag på att det måste vara från skadan, vilken aha-upplevelse haha! I mars 2000 blev jag en stolt storasyster för första gången till lilla Ellen. 
 
 
Vi har en hel del filmer från de första åren vi bodde här och de är så himla roliga att titta på. 2001 fick jag min första cykel så enda jag gjorde framöver var att cykla fram och tillbaka på gården. Jag var även med i en modevisning och allt detta finns på film! Så himla kul!!! 2002 kom Hanna till världen och det var ju otroligt kul! Choko tyckte jag tydligen om redan på den tiden också haha!
 
 
På hösten 2004 började jag i skolan och det gick bra för mig. Jag har alltid haft det ganska lätt i skolan. Vår årskurs var uppdelad i två grupper och jag gick i den mindre klassen och vi hade också med oss fem andraklassister. Jag minns ännu idag när de äldre eleverna skulle ställa om klockan på 1 april och den föll i golvet, hahah! På julfesten har ettorna varje år julevangeliet och jag var ängel. Min enda replik va "När Jesus föddes tändes en stor stjärna på himlen" Då jag sa det skulle en stjärna synas på väggen via en videokanon typ och så fick det nåt fel så hela publiken började skratta och jag stod där och försökte att inte gråta. Jag trodde ju att de skrattade åt mig. Hahah, jag minns det som om det var igår! 
 
 
2006 fick jag min första telefon i julklapp. Den var väldigt intressant i början och det tyckte inte Hanna om hahah! 2007 fick jag min första kamera så då hade jag och Jasmine photoshoot varje gång vi träffades. Jag fick även en kanin då jag fyllde som hette Kajsa. På sommaren 2008 byggde jag, Jasmine och Lizette en koja som vi var i seriöst varje dag. Vi brukade köpa gröna pringles och grön limsa och sitta och äta i kojan. En gång fällde vi en godislåda i marken i butiken och den gick sönder så några godisar ramlade ut och så fick vi ta hem den gratis. Då var vi nog lyckliga haha! 
 
 
2008 började jag blogga och då gick jag i femman men den bloggen finns inte kvar, tyvärr! Hade vart skitkul att läsa ju! Jag minns att den hette fannysfotografi.blogg.se och jag lade typ bara upp bilder på äpplen och blommor där? På sommaren 2009 bodde vi i Solf hela sommaren för vi renoverade om huset. 2010 gick jag i sexan och började blogga med mina fyra bästa vänner och den bloggen finns kvar och det är så himla roligt att kolla igenom hahah! Sen i högstadiet ändrades hela mitt liv. Jag har bytt vänskapskrets flera gånger, jag gick en hjälpledarskolning som 4H ordnade. 2012 blev jag konfirmerad, jag var på min första utlandsresa (förutom sverige) och jag hade mitt första jobb! 2013 började jag blogga här så ni som följt bloggen länge vet ju ungefär vad jag har sysslat med. Jag har gått ut grundskolan, börjat på gymnasiet, varit till Italien och till Barcelona, varit på one direction konsert x2, träffat nya vänner, mist gamla vänner osvosv.
 
 
Detta är kanske inte lika roligt att läsa för er som för mig men jag använder min blogg lite som en dagbok så det ska bli roligt att kunna gå tillbaka och läsa sen! 
#1 - - Jasso:

hahhaahaha, täjde jävla photoshoota enda vi håksa på ti jär i tri års tid elu??? :DD

Svar: haha jajjamenn! Men rolit sir vi ut ti ha haft! xD
Fanny Martin

Upp